Dacă voi credeți că educația pentru informatică doar învață să scrieți cod, gândiți-vă din nou.

La Institutul ATLAS al Universității din Colorado, cercetătorii din Laboratorul de computerizare computerizată (LPC) au dezvoltat tehnologia care permite studenților de la gimnaziu să creeze rapid rețele, să conecteze dispozitive, să inventeze aplicații și să proiecteze tehnologii care pot fi purtate.

Nu este necesară programarea anterioară sau experiența hardware.

„Am dezvoltat primele instrumente special concepute pentru a ajuta tinerii să creeze și să experimenteze tehnologii în rețea”, spune Ben Shapiro, director LPC și profesor asistent la ATLAS. „Reimaginăm instrumentele și abilitățile învățate în educația informatică pentru a se potrivi cu știința informatică de astăzi”.

Pentru a explica, Shapiro indică Alexa, asistentul inteligent al personalului Amazon: pentru a controla luminile, termostatele, ușile de garaj și sprinklerele cu comenzi vocale, centrul de date Amazon comunică cu interfața online a dispozitivului și un mesaj este transmis dispozitivului în casa ta .

„Aceste tipuri de dispozitive interconectate sunt o parte integrantă a vieții tinerilor”, spune Shapiro. „Dezvoltăm instrumente care îi ajută pe studenți să înțeleagă cum funcționează și să inventeze literalmente noile tehnologii”.

Componenta centrală a setului de instrumente este BlockyTalky pentru Microbit, un mediu de programare proiectat pentru a facilita programatorilor novici să facă dispozitive interactive de calcul fizic și sisteme software. Copii la vârsta de 10 ani au folosit-o pentru a construi rapid o gamă largă de proiecte, de la dozatoare de medicamente pentru bunicii la sistemele de muzică de calculator.

BlockyTalky pentru Microbit – un mediu de programare gratuit, intuitiv, care permite aplicatiilor neinitiate sa programeze BBC Micro:bit, microprocesor încărcat cu senzori pentru a face parte din ecosistemul BlockyTalky.

Conectarea acestor tehnologii face posibil ca toți copiii să creeze aplicații care să se conecteze la dispozitivele pe care le pot purta, să se îngroape în interiorul jucăriilor și chiar să se atașeze la animalele lor de companie.

Pentru Kari Santos, participarea la echipa BlockyTalky îi ajută să-și urmeze pasiunea de a preda electronice și codare fetelor de la gimnaziu și să le vadă transformând ideile în realitate într-o chestiune de ore. În timpul campaniei de codificare a fetelor de cinci zile la ATLAS din iulie, Santos, student în domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor pentru dezvoltare (ICTD) cu 25 de ani de experiență în ingineria software, a văzut o echipă creând o aplicație mobilă care controlează LED-urile unui câine guler prin Bluetooth folosind comenzi vocale. Sistemul urmărește, de asemenea, pașii câinelui și luminile clipește atunci când câinele sare.

Cele două fete care au proiectat aplicația au vârstele de 10 și 13 ani.

Fetele dintr-o a doua tabără au creat o „petrecere de nuntă” din hârtie colorată, pâslă și pahare de polistiren, iar cu ajutorul Microbiț și BlockyTalky, trei fete au scris coduri, astfel încât telefoanele lor mobile puteau controla luminile de nuntă (LED-uri) și muzica pentru ceremonie.

„Prin proiectarea tehnologiilor și programarea diferitelor dispozitive pentru a vorbi unul cu celălalt, aceste fete au dezvoltat o înțelegere sofisticată a modului în care funcționează tehnologiile în rețea”, spune Santos.„Oamenii vorbesc adesea despre”cloud” fără să înțeleagă cu adevărat ce este. După ce își construiesc propriile rețele, elevii vor gândi întotdeauna diferit despre mediul digital interconectat „.

Sursa: colorado.edu